fbpx

Сам собі ревізор: сучасний ресторанний етикет

На щастя, часи, коли похід в ресторан сприймався як важлива, статусна подія та порівнювався з візитом у театр, давно минули. Хоча ще 30 років тому це дійсно було подією, до якої готувались, а потім довго згадували. Зараз це сприймається як щось буденне, звичайне. А буденне просто не може бути пов’язане з купою складних ритуалів та правил. Тому ресторанний етикет зараз не такий важливий.

Втім, той факт, що правила поведінки в ресторані останнім часом стали більш ліберальними, не означає, що їх зовсім немає. Та й просту вимогу бути чемним і не заважати іншим ніхто не скасовував. Тож з’ясуймо, які правила етикету стали пережитком минулого, а яких культурній людині і досі варто дотримуватись.

Як поводитися в ресторані 

Сучасний ресторанний етикет вже не вимагає вечірнього вбрання та чіткого виконання правил. Головне, аби ваша поведінка за столом не заважала іншим гостям, не викликала огиди, не шокувала. 

Що робити з верхнім одягом?

Перше питання, яке виникає в усіх відвідувачів ресторану, – як поводитися з верхнім одягом? Тут правила досить чіткі й вони мало змінились. 

Перед входом до будівлі ресторану чоловік має зняти головний убір. Верхній одяг треба знімати всередині та, якщо є окремий гардероб, залишати їх там. Також там залишають великі сумки та пакети, парасольки, шапки. Якщо ж гардеробу немає, офіціант має показати гостям, де можна повісити речі в залі. 

Форма для офіціанта від українського бренду

Чоловік завжди має допомагати жінці зняти верхній одяг. Шапку жінка знімає сама! А от модельний капелюшок, який ретельно підібрано під вбрання, можна й залишити.  

За столом

Підійшовши до столика, чоловік має спочатку допомогти жінці сісти, а вже потім сідати сам. Якщо в залі ресторану передбачена сцена для виступів, чоловіку слід запропонувати жінці місце з найкращим оглядом. 

Портфель чи сумку ставлять, зазвичай, або на спеціальну поличку (додатковий стільчик) для речей, або ж на підлогу, зліва від стільця. Головне, щоб особисті речі не заважали пересуванню інших гостей та офіціантів. 

Ґаджети та особисті речі: куди подіти

На стіл в ресторані не заведено класти речі, які не мають відношення до їжі. Згідно з сучасним етикетом, телефони, гаманці, ключі від машини, рукавички та інше тримають при собі! Винятком є крихітний жіночий клатч – його можна поставити на край столу.

поведінка в ресторані
фото – Chiara Pinna

Якщо ж вам дуже важливо відстежити дзвінок чи повідомлення, треба вибачитись перед гостями за столом та пояснити причину. Лише тоді телефон можна покласти біля своєї тарілки (а не по центру столу!). Якщо ви снідаєте, обідаєте чи вечеряєте наодинці, дивитись в телефон чи інший ґаджет цілком нормально.

Перебування в pet-friendly закладах 

Як поводитись в закладах, куди гостям дозволено приходити зі своїми улюбленцями?

По-перше, поважати правила закладу. Якщо вам не подобається, що люди приводять до зали своїх песиків, краще виберіть інший ресторан, а не висловлюйте своє невдоволення! 

По-друге, якщо ви особисто вирішили привести чотирилапого друга до закладу, то слід робити це відповідально.

Перед візитом бажано уточнити, чи не заплановані в ресторані якісь банкети і чи готові вас прийняти з вашим улюбленцем. Ви виявите повагу до власників закладу, якщо візьмете з собою плед, щоб застелити крісло чи диван для песика. Намагайтесь відвідувати pet-friendly заклади лише в сонячну погоду. 

pet friendly заклади
фото – Mahkeo

Коли вже можна їсти?

Загалом, за етикетом, в ресторані не варто починати їсти до того, як офіціант винесе страви усім, хто сидить за столом.

Але, якщо ви зустрічаєтесь компанією друзів, замовляєте декілька спільних тарілок закусок, то, звісно, не варто чекати тих, хто запізнюється. Головне, не вихоплювати їжу з тарілок, які тільки ставлять на стіл! 

5 ознак якісного обслуговування

Етикету мають дотримуватись не лише гості, а й працівники ресторану. Гарний сервіс – важлива частина вражень, які залишаються після відвідування закладу. Тож, до базових стандартів гарного обслуговування відносять:

  1. Ввічливість, доброзичливість, уважність та тактовність усього персоналу. Усмішка обов’язкова!
  2. Охайний зовнішній вигляд працівників. Стильні фірмові фартухи для офіціантів, стандартизована форма (звісно, чиста!) – все це створює приємне враження. 
  3. Швидкість обслуговування. Є загальні стандарти, скільки часу дати гостю на ознайомлення з меню, коли приносити напої і таке інше.
  4. Готовність допомогти та уважність до думки гостя. Доречно, коли офіціант питає, чи все сподобалось гостям, чи бажають вони ще щось. 
  5. Чистота скрізь. Чисто має бути і на столі, і під ним, і на підлозі, і… скрізь! Брудні тарілки слід оперативно забирати зі столу. А от витирати стіл ганчіркою при гостях – це вершина неповаги!

Ресторанний етикет 100 років тому 

З часом все змінюється, і ресторанний етикет також. Деякі правила, що колись вважались непорушними, зараз безнадійно застаріли. Наприклад: 

  • колись в будь-який ресторан (а їх було небагато) було прийнято приходити в розкішних вечірніх вбраннях з дорогими прикрасами. Зараз при «повному параді» відвідують лише дуже особливі, статусні заклади. А от звичайні ресторації не вимагають від гостей майже ніякого дрес-коду;
  • колись замовлення офіціанту мав робити лише чоловік, а жінка попередньо повідомляла йому про свій вибір. Зараз, на щастя, кожен може вільно говорити сам за себе;
  • раніше вважалось некрасивим показати навколишнім, якщо ви знайшли в своїй тарілці щось неїстівне (муху чи волосину)! Зараз, навпаки, гість має право вимагати заміни блюда у разі подібної знахідки. 

І головне правило поведінки в ресторані: виявляйте повагу! До всіх: до супутника, до персоналу, до інших гостей. Це просто і завжди створює дуже гарне враження про людину. 


Оцініть будь ласка цю статтю!
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 голосів, середній: 5,00 з 5)
Loading...

Залишити відгук

Ваша email адреса не буде опублікована.