5 eco-friendly українських брендів одягу

1 077

Сучасна мода надто швидка, а виробництво одягу – одна з «найбрудніших» сфер промисловості. Саме вона є джерелом приблизно 20% усіх стічних вод та 10% викидів СО2. І це при тому, що 60% одягу та взуття потрапляють на смітник усього через рік після купівлі! Однак, віднедавна свідоме, відповідальне споживання стало одним з головних макротрендів в усьому світі. Все більше людей в Україні намагаються дотримуватись цієї філософії: серед них і виробники одягу. Для останніх ековідповідальність – це використання eco-friendly методів виробництва, ресайклінг (використання вторинної сировини) та апсайклінг (повторне використання речей зі зміною їх функціоналу), принципи zero waste, сортування сміття.

Серед всесвітньовідомих eco-friendly брендів, які називають дружніми до екології і Levi’s, і Marks&Spencer, і Stella McCartney, H&M. Є серед ековідповідальних виробників одягу й українці.

ROUSSIN

Бренд ROUSSIN представлений на ринку з 2014 року. Його дизайнерка Софія Русинович своїми колекціями намагається привертати увагу споживачів до головних екологічних та соціальних проблем сучасності. Стилістика речей бренду – це цікаве поєднання спорту та класики, а під час їх виробництва активно використовуються eco-friendly методи.

eco-friendly одяг
фото – Tochka.net

Наприклад, під маркою ROUSSIN створюють в’язані з поліетиленових пакетів та плівки ранці, сумки, взуття. А у створенні нового одягу дизайнерка часто використовує апсайклінг. Ще одна впізнавана «фішка» бренду – це використання світловідбивних елементів на всіх речах, задля убезпечення людей на дорогах.

Для того, щоб підкреслити необхідність свідомого споживання та відповідального шопінгу, Софія Русинович в одній зі своїх останніх колекцій SS20 «Мені багато не треба» (представлена 2 вересня в рамках Ukrainian Fashion Week) продемонструвала лише одну річ в кожній категорії. Такий підхід має підкреслити, що людині не потрібно багато схожих речей – краще обмежитись кількома, але якісними та довговічними.

KSENIA SCHNAIDER

Бренд заснували у 2011 році Антон і Ксенія Шнайдер. Джинсові речі під маркою KSENIA SCHNAIDER сьогодні можна придбати вже у більш ніж 70 країнах світу. Дизайнери бренду доводять, що одяг може бути одночасно неймовірно стильним, модним та екологічним. В його виробництві активно використовується апсайклінг, причому матеріалом для цього частково є непродані речі з попередніх колекцій, а частково – речі, закуплені у секонд-хендах.

Ксенія Шнайдер
фото – vogue.ua

А ще тут постійно намагаються зменшити кількість водних ресурсів, які необхідні для виробництва. Бренд регулярно вражає fashion-світ своїми експериментами. Наприклад, на початку 2019 року, KSENIA SCHNAIDER у колаборації з виробником тканин ISKO випустили спільну капсульну колекцію із переробленої бавовни та поліестеру з пластикових пляшок.

eco-friendly бренди
фото – vogue.ua

Також бренд відомий і своїми соціальними ініціативами. Так, влітку дизайнерка запустила цікавий екочелендж, спрямований на збереження та очищення довкілля. За його умовами учасникам потрібно було зібрати мішок сміття у якійсь забрудненій місцині, роблячи в процесі фотозвіт, а за це отримати у подарунок одяг та ексклюзивну косметику. А до чорної п’ятниці у 2019 році у KSENIA SCHNAIDER не просто влаштували розпродаж, а ще й обіцяли за кожне замовлення відраховувати проєкту teamtrees 10 доларів на посадку 10 дерев!

Slowme

Slowme – це молодий, нещодавно заснований бренд, що є результатом роботи дизайнерки Ірини Василенко та її сім’ї. Він пропонує різноманітні в’язані светри, створені, здебільшого, з натуральних матеріалів – бавовна, шовк, мериносова вовна, кашемір тощо. Дизайнерка особисто перевіряє кожний матеріал, його тактильні якості, поводження при пранні тощо. Ірина наголошує, що у світі виробляється та викидається забагато речей, тож вона прагне створювати такий одяг, який буде дійсно довго носитись.

Для своїх светрів бренд Slowme використовує deadstock wool, тобто пряжу, що лишилась невикористаною на великих виробництвах. Нові речі тут створюють невеличкими партіями, орієнтуючись на кількість реальних замовлень. Під час виробництва застосовується принцип zero waste, тобто, усі відходи мінімізуються, сміття сортується та відправляється на перероблення. Крім того, бренд дотримується і тренду no plastic, використовуючи біорозкладні матеріали для пакування відправлень (особливі пакети, зроблені з кукурудзи).

REHASH

Eco-friendly бренд REHASH існує з 2014 року, його створили дві подруги: дизайнерка Анна Тесло та маркетологиня Олена Дружинська. В їхніх колекціях представлені джинси, сукні, штани, комбінезони, верхній одяг, які виготовляються за принципом ресайклінгу з відрізів тканин, що залишились невикористаними на виробництві, зі старих речей. Головне, на що дівчата звертають увагу при створенні нового одягу – це якість тканин, нюанси крою, дрібні деталі оздоблення.

eco-friendly бренд rehash
фото – Facebook

Їхній принцип – це екологічна мода для сміливих, вдумливих, небайдужих жінок та чоловіків, які шукають дійсно якісні, довговічні речі. Кожний предмет одягу створюється в єдиному екземплярі, кожний є неповторним, ексклюзивним.

RCR Khomenko

Бренд RCR Khomenko був заснований дизайнеркою Ясею Хоменко ще у 2011 році. За роки існування він став впізнаваним в усьому світі, а сама дівчина створила навколо нього ціле братерство людей, які виступають проти надмірного споживання та є адептами екомоди. За словами Ясі, прийшов час для справжньої революції у світі моди, вона має стати свідомою та соціально відповідальною.

RCR
фото – FW-Daily

Головна «фішка» бренду RCR KHOMENKO – це апсайклінг, тож в колекціях використовуються лише вінтажні тканини, що вже були у вжитку. Свої речі дизайнерка прикрашає веселими, яскравими, часто навіть трохи божевільними принтами, а основний стиль визначає як наївну жіночність. При створенні колекцій авторка надихається класичною музикою, казками та секонд-хендом! Усі речі бренду є унікальними, неповторними та екологічними.

хоменко eco-friendly бренд
фото – Maincream

Тож, споживайте відповідально – майбутнє нашої планети залежить від кожного. І від вас також.

Головне зображення (the main picture) – Priscilla Du Preez


Оцініть будь ласка цю статтю!
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 голосів, середній: 5,00 з 5)
Loading...

Залишити відгук

Ваша email адреса не буде опублікована.