Зачинити не можна працювати! Як українські підприємці долають карантин

1 148

Карантин та пандемія внесли корективи у роботу закладів харчування, виробництв, розважальних центрів… Не кожен бізнес був готовим до такого повороту. Багато закладів спершу зачинилися вимушено – а потім вже й не відновили роботи. Ми поспілкувалися з власниками кафе, ресторанів та оздоровчих комплексів, які навчилися вигрібати з коронакризи і діляться, як щодня долають карантин.

Карантин: як діяти?

Не звільнив жодного працівника і вже готує персонал до роботи у новому форматі підприємець з Івано-Франківська, власник піцерії «Хлібосольний», – Олег Біннатов.

На початку пандемії він одразу ж зачинив заклад. І це, як вважає власник, було великою помилкою. Підприємці в принципі не були готові до карантинних подій. І сумнівно, що хтось мав готовий план роботи в такому режимі. Але заклади міста, котрі організували роботу «само виніс» одразу ж із запровадженням жорсткого карантину, однозначно виграли. Споживачі запам’ятали їх.  

«Коли запровадили жорсткий карантин, ми зачинили заклад. І аж з 1 травня почали працювати в режимі доставлення та само виніс. Під час карантину працювало не так багато закладів. Шкода, що «Хлібосольний» не одразу працював в таким чином. Ми були б серед тої меншості, про яку знають. Заробили б собі додаткову репутацію, зрештою. Однак 15 травня все ж відкрили літні майданчики, міська влада дозволила це зробити».

Власники піцерії відправили працівників у відпустку. Тож додаткових витрат на заробітну платню не було. Вдалося домовитися й про зменшення оренди.

«На початку обмежувальних заходів ми працювали утрьох – з колегами-підприємцями. Персонал був на карантині. Плюс ми домовилися з орендодавцем. Нам зменшили оплату за приміщення, тож на час карантину ми практично її не платили. І це нам дуже допомогло втриматись. Шкода, бо саме через високу оренду багато закладів назавжди припинили існування. Також ми не запускали всю кухню, до речі. Обмежилися декількома позиціями й зробили акцент на піці. 

Ми ж розуміємо, кількість відвідувачів суттєво зменшилася. В деяких закладах й половини клієнтів не повернулося. Люди стільки часу без заробітку. Тож через це наші прибутки теж зменшилися. Усім людям потрібно оговтатися, заробити грошей, щоб дозволити собі харчуватися в закладах, зрештою».

піцерія і карантин
фото – unsplush

Робота в нових умовах

«На жаль, я передбачаю, що це точно не кінець карантину. А навпаки – початок нового життя для всіх. Тому ми вже працюємо над сайтом, де клієнти зможуть замовляти улюблені стави онлайн. Створюємо кур’єрське доставлення. Прогнозують, що восени ситуація погіршиться. Тож будемо розвиватися в інтернеті. Можливо, навіть розробимо додаток для телефонів.

Сьогодні, ми працюємо згідно з вимогами держави – відстань між столами, додаткова дезінфекція в закладі, не більше чотирьох людей за одним столиком. Щоранку міряємо температуру працівникам. Навіть маємо зошит здоров’я, де все фіксуємо. Важко весь день працювати в рукавичках і масках. Але й до цього звикли. Дискомфорт мінімальний. Бо безпека персоналу і клієнтів – перш за все. Якщо ж це доставлення чи само виніс, то просимо клієнтів заходити у заклад в масці, і забирати замовлення у кур’єра також в масці».

Карантинна уніформа та імідж закладу

«Ми дбаємо за зовнішній вигляд своїх працівників, звичайно ж. Робили це до пандемії, та продовжуємо дбати за це й надалі. Але спеціальної форми не маємо. Працівники носять зручну робочу форму, яку легко щодня перемо. Плюс є змінна форма для кожного. Бо все-таки щоденний контакт з людьми передбачає й щоденну зміну одягу. Звісно ми не одягаємо працівників в захисні костюми, в яких працюють лікарі. В піцерії воно б виглядало лячно. Погодьтеся. Але нам важливо, щоб персонал теж почував себе безпечно. Тому форма максимально проста й комфортна. Зняли, попрали, одягнули».

піцерія Івано-Франківськ
фото – unsplush

Чи вдалося вже оговтатися?

Власник «Хлібосольного» переконаний, що швидко оговтатись нікому не вдасться. Це процес не одного дня чи місяця. Ніхто не знає, скільки ще триватиме пандемія. Тож усі долають карантин й надалі.

«У мене враження, наче я лишень відкрив заклад. Знову працюєш над меню, над збільшенням гостей, збільшенням середнього чека. Така сама історія, як на початку. Це звісно трохи легше, ніж відкривати новий заклад, але все одно складно. Багато продуктів списали й  викинули. Бо ж два місяці нічого з них не готували. Немало втратили коштів.

Коротко кажучи, активно готуємося працювати в новому режимі. Закриватися вже не плануємо. Тим паче, якщо карантин знову посилять, ми вже знаємо як вийти з цієї ситуації з мінімальними втратами. Тому зараз головний акцент – на вихід в онлайн-режим, оптимізацію меню та збільшення комфортного доставлення замовлень по місту».

Святкувань днів народжень, до слова, в закладі не приймають. Власники не хочуть, щоб за одним столиком збиралося більше як десять осіб.

Малий бізнес і великі проблеми

Ще один підприємець з Івано-Франківська запустив свій бізнес всього лишень рік тому. Чотири місяці з цього періоду його кав’ярня – «КаваBreak» – працює під час пандемії. Тож майже на старті команда стикнулася з непростим випробуванням. Як долають карантин новачки, розповідає власник закладу Роман Данилишин:

«Карантин дуже змінив наші плани, точніше “відтермінував” їх. Через ці події змушені трохи затримуватися в розвитку. В нас невеличка кав’ярня. Персонал складається лише з двох людей, які й виконують всю роботу: від баристи до адміністратора. Але 17-го квітня довелося закрити заклад і чекати можливості повернутись до улюбленої роботи. Мали, так би мовити, відпустку, хоч і трохи стресову. Проте це наштовхнуло поглянути на бізнес по-новому. Тож через півтора місяця, ми повернулись до роботи в режимі «само виніс». Люди засумували за смачною кавою.

як долають карантин в Франківську
фото – зі сторінки закладу в Instagram

Це важкий період для нас. Малому бізнесу дістається найбільше – оренди, податки, обмеження, відсутність клієнтів… Цей перелік можна продовжувати. Але ми запаслися позитивом, силою та наснагою. Звичайно, був момент деяких труднощів, та руки не опускаємо! Все буде добре. Віримо в це дуже щиро».

Менше столиків – більше дистанції

«Всередині закладу було п’ять столиків, але два наразі забрали, щоб дотримуватися дистанції 1,5 метра. Однак стало не менш затишно, ніж до того.

Гарна музика, приємний інтер’єр та смачна кава: все залишилося незмінним і в обмежувальний період. Наші відвідувачі й надалі можуть смакувати улюбленими напоями та бути спокійними за власне здоров’я.

Ми дотримуємося усіх санітарних норм».

Одноразові меню та QR коди

Анна Федорець, власниця розважально-оздоровчого комплексу «Золота Форель», котрий розміщений у карпатському регіоні Львівщини, вважає, що режим карантину буде відчутним ще до кінця року. А втрати для бізнесу не покриє навіть велика кількість відвідувачів. Тим паче, що карантин добряче вплинув на платоспроможність гостей. Тож всі по-різному долають карантин і його наслідки. Проте підприємиця орієнтувалася на досвід закордонних колег і запустила заклад в новому режимі:

«Ми всі тепер живемо за іншими правилами. Думаю, нічого нового не скажу, але наразі довше прибираємо номери в готелі, шляхом кварцування приміщень. В ресторані ми змінили алгоритм приймання товару, прибирання та роботи персоналу. Меню спочатку були одноразові, тепер –  всі гості звикли до QR кодів, масок в офіціантів та до обмеження доступу до залів.

На мою думку, ми й надалі створюємо настрій гостям, тому намагаємось звертати увагу на деталі! Обігрівачі на літніх терасах, пледи, гамаки, дитячі стільчики, електричні зарядки для авто і ще багато дрібниць, без яких неможливий сучасний ресторан, навіть якщо знаходиться в Карпатах! Також обираємо якісну уніформу. І звісно ж, запустили доставлення нашої продукції до Львова та Києва».

Банер: Антикризова ціна на фартухи для кафе

Бізнес нових рішень

Натомість, Стелла Яблонська-Бабак переконана, що вже на початку липня її заклад повернеться до повного меню, яке довелося скоротити на період пандемії. І розповідає як долають карантин у «Churrasco Grill & Beer» в місті Лева.

«Концепцію закладу змінювати не будемо. Але на час карантину забрали деякі позиції з меню, щоб виводити на кухню менше кухарів. Таким чином зменшили й зарплатний фонд. 

Серед нових рішень – звільнення кількох працівників, без яких заклад може обійтись. В такий період, без скорочення заробітних плат, важко тримати заклад в тонусі. Тому сьогодні вдалось відновити обіг на 40% – напротивагу торішньому. Можливо, ще залишимо на найближчий рік одноразові й електронні меню, аби забезпечити додатковий захист наших гостей. І, звісно, засоби дезінфекції тепер будуть у нас постійно».

Чураско Львів
фото – з Facebook Churrasco Grill & Beer

Українські підприємці по-різному вигрібають з непередбачуваного режиму. Бізнес набуває інших форм, а власники закладів – інших навичок. Але скільки ще залишилося сил в малого та середнього бізнесу, не відомо нікому. 

Ситуація з коронакризою демонструє, що тільки спільні зусилля можуть втримати бізнес. Орендодавці, які також по-своєму долають карантин, мали б з розумінням формувати ціни. А ресторатори – дбати про безпеку клієнтів не лишень коли цього вимагає закон. Новий світ чекає нових рішень від усіх сфер послуг. І це дещо більше, аніж просто дистанція між столиками.

Головне зображення (the main picture) – unsplush


Оцініть будь ласка цю статтю!
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 голосів, середній: 5,00 з 5)
Loading...

Залишити відгук

Ваша email адреса не буде опублікована.