fbpx

Leosklo – зроблено братами з України

Остап і Данило Онишки — засновники майстерні декору зі скла. Їхня пристрасть – скло, геометричні форми і цікаві проекти. Leosklo з таких. В Україні робити скляні вироби функціональними вони почали одними з перших, ще у 2014 році. Жартують, багато посміхаються і щиро діляться досвідом.

Бізнес з родичами?

Остап: Ми на волонтерських засадах працюємо і гроші не заробляємо. То новий вид бізнесу.

Данило: А можна заробляти? Остап мені не казав. То він фінансами займається. Я думав, що ми волонтери. (жартують)

Час покаже, звичайно. Нас батьки виховували з дитинства у дружній атмосфері, взаємоповазі і любові одне до одного. Нам змалечку наголошували, щоб не сталося в житті, а мати одне одного – найцінніше.

леоскло львів
флораріум – фото із головної сторінки Leosklo у Facebook

В принципі просто був страх починати нову справу. Але також щодо того, чи варто зав’язувати братерський бізнес.

Остап: Коли починали, то вирішили, що даємо собі півроку. Ми розділили обов’язки, легко заміняємо одне одного. Це тільки бонус. Не знаю, до кого ще можна мати таку високу довіру.

Моральна сатисфакція

Остап: Ідея з’являлася дуже плавно. Наша мама займалася вітражем. Ми завжди їй допомагали. Освіти по склу у нас немає. Данило архітектор, а я маркетолог. Але ми постійно поверталися до скла для підробітку і натхнення.

шкатулки для обручок
шкатулка для обручки – фото із головної сторінки Leosklo у Facebook

Данило: Ми постійно поверталися, як каже Остап. А потім я почав проводити трохи більше часу в майстерні. Після своєї основної роботи, в архітектурній фірмі, приходив вечорами і творив щось для душі. Коли почалася Революція Гідності, я проводив на роботі менше часу. Приїжджав з Майдану, щось робив, продавав вироби зі скла, брав ті гроші і знову їхав. В той час був момент піднесення і хотілося робити щось корисне для країни.

Архітектурна фірма не давала мені такої моральної сатисфакції і я не відчував, що приношу користь. Можливо, з часом, я б і архітектором мав таке відчуття, але хотілося вже. І це був один з варіантів: розвивати тему скла, розвивати бізнес в Україні. Я загорівся ідеєю, ділився з Остапом своїми думками за кавою і в якийсь момент він запропонував попрацювати разом. Ми склали вміння: мистецькі і маркетолога-економіста.

Остап: Звільнилися повністю зі своїх попередніх робіт. Кожен мав якийсь багаж знань, досвід.

шкатулки для вазонів
флораріум – фото із головної сторінки Leosklo у Facebook

Данило: До слова, мама ніколи не говорила про те, що вона хоче, аби ми займалися склом. Батьки якийсь період бачили Остапа викладачем в університеті. Я мав бути архітектором. З маленького віку допомагали. Мама приносила кусочки скла – це було як пазл складати.

Остап: Коли були малі, то робили якісь найпростіші речі. Перший мобільний телефон я заробив в майстерні, роблячи вітраж. В останніх класах школи допомагали вже серйозніше.

Гарний симбіоз. Leosklo

Данило: Народження бренду – листопад 2014 року. В літній період після Майдану я працював сам, а з листопада до мене приєднався Остап.

Остап: Нас зараз шестеро. Данило відповідальний за творчу частину і виробничий процес. Я – за рекламу та фінанси.

Данило: Особисто для мене створення не було складним, скоріше цікавим. І з вірою в те, що все буде добре. Ми досить швидко знайшли той продукт, який нам симпатизує по дизайну, роботі, функціональному призначенню.

скляні шкатулки
фото з головної сторінки Leosklo в Instagram

Остап: Велика складність мистецького ринку в тому, що талановиті люди не можуть продати свій продукт. В нас просто вийшов гарний симбіоз. Найважчий момент – знайти нішу. За перших півроку ми витратили всі запаси, які мали. В нас не було великих фінансових вкладень на старті, бо були забезпечені інструментами. Але закуповували матеріали із-за кордону. В Україні просто не роблять вітражних матеріалів, інструментів. В основному завозимо з Америки, трішки з Китаю.

Гроші ми ще не заробляли, доки не знайшли для себе продукт – флораріум.

Тоді флораріуми в Україні робили ми у Львові і ще одні в Києві. Бачили, що це дуже популярно за рубежем і вийшли на світовий ринок. Потім потрапили в певну зону комфорту, працювали над тим, щоб продавати популярний продукт.

леоскло україна
фото з головної сторінки Leosklo в Instagram

Зараз Данило дуже активно займається пошуком нового. Якщо завжди була оксамитова шкатулка, то тепер скляна. Тренд – дуже короткотермінова річ. Ми не Coca Cola, яка буде визнаною протягом десятиліть. Ми розуміємо, що зараз флораріуми не такі популярні як чотири роки тому, якщо дивитися у світовому масштабі. В Україні вони тільки зароджуються.

Унікальність у відповідальності

Данило: Якби це смішно не звучало, але мені здається, що наша унікальність у відповідальності до роботи. З першого року співпрацюємо з кимось в плані збуту в Україні і за чотири роки з’явилося таких як ми десятки. Але з нами і далі співпрацюють. Не через якісь дружні відносини, а через те, що якісно, вчасно, швидко.

Остап: На початку ми дуже багато часу витратили, щоб вдосконалити свій виріб.

шкатулка
шкатулка – фото із головної сторінки Leosklo у Facebook

Данило: Працювали і слухали Стіва Джобса. Перший місяць, коли ще були двоє, то слухали про його ідеальність у всьому. Коли він вирішив зробити прозорий системний блок, то йому було це не складно, тому що всередині все було ідеально. А інші компанії повинні були змінити повністю процес виробництва, бо їхній системний блок зсередини не виглядав так. Ми цим перейнялися.

Остап: Якось виміняли в дівчинки перший проданий флораріум. А їй дали новий. Різниця між цими виробами дуже велика. Змінили техніку роботи, удосконалилися, навчили цього працівників. Наша репутація для нас дуже важлива.

Пробували і (не) боялися

Остап: Зараз є дуже багато різних платформ, які дозволяють вийти на закордонні ринки. У 2014 році ми розуміли, що український ринок дуже слабкий. Після Революції гривня знецінилася. Люди не мали грошей, а вітраж перестав бути популярним.

На початку була складність запакувати виріб, щоб відправити за кордон. Це великі скляні форми. Ми все пробували і не боялися. Боялися і пробували. І досі пробуємо.

зроблено в україні
фото з Instagram сторінки Leosklo

Данило: Ми намагалися і в Україні. Виставляли на різні платформи, підписували договори.

Остап: Більша частина продаж за рубежем, на цьому акцентується значна увага. Гуртово продаємося у Києві і у Львові. По-іншому працюємо в роздріб.

Нещодавно про нас писали в німецькому глянці, також були статті в журналі для ювелірів США – Instormag. Наші шкатулки показують як додаток, в якому можна презентувати їхні вироби.

Остап: Зараз нам пропонують співпрацю на американському ринку. Наші знайомі почали шити в Україні і переїхали у Штати. Ми фактично одночасно з ними заснували свої бренди. Віктор з Павлом створили компанію olpr. Ще тоді в Україні ми обговорювали з ними моменти, можливості, нюанси. Тепер хлопці роблять та продають якісні і класні шкіряні гаманці, ремені, сумки. Вони почали розвиватися ширше і зачіпати різні напрямки.

Данило: В нас подібні історії, вони також заснували сімейний бізнес. В них шкіра, але це теж природний матеріал, як і скло. Це все ручна робота. Якщо взяти за історію камерність, сімейність, то може вийти щось гарне.

Від ідеї до продажу

Остап: Виготовлення затратне по часу, бо це робота, в якій кожний етап робиться тільки руками.

Львів леоскло
фото з головної сторінки Leosklo y Facebook

Данило: Перший раз довго. Якщо говорити про процес від придумування, креслення і наступних етапів у виробництві. Ти думаєш, робиш, переробляєш. Перед тим, як запустити в продаж, тестуємо кожен виріб. Він використовується в нас в майстерні якийсь період, ми дивимося на нього під певними кутами та ракурсами. А вже другий чи третій, то швидше. Загалом від двох до восьми годин на виріб.

Остап: На початках мій улюблений процес був саме в роботі – нарізка скла. Виріб починається з того, що ти нарізаєш скло. Тепер найбільший кайф отримую після успішних довгих перемовин, мільйонів листів, великих замовлень, відсилань пробників.

флораріуми леоскло
флораріум Leosklo

Функціональний вітраж

Остап: Данило дуже чітко на початку сказав: “Не хочу, щоб наші вироби були такими, що будуть просто стояти і припадати порохом”. Раніше вітраж використовувався для статуеток ангеликів, зайчиків чи лисичок, які лежали на столі і не несли ніякої функції. У нас флораріум – це річ, в якій росте рослинка, чи шкатулка, – якою щодня користуєшся. Ми змінюємо розуміння того, якими можуть бути скляні вітражні вироби.

Данило: В мене і флораріуми, і шкатулки. Ми на дружинах тестуємо (усміхається). Зробив, кажу: “Юля, це тобі подарунок на місяць”. Вона покористувалася, сказала свої побажання, а я забрав.

леоскло у львові
фото з головної сторінки Leosklo в Instagram

Остап: Коли шукаєш подарунок, то йдеш у сувенірний магазин, в якому типові магнітики чи зайчики. Тепер можна подарувати щось предметне. Пам’ятаю себе в батьківській хаті. В мене всі полиці були заставлені непотрібними сувенірами.

В моєї дружини є шкатулка, одна з перших, які ми робили. Мені дуже подобається як вона її використовує. Я ніколи не бачив на ній пилу. Не думаю, що вона безперестанку її протирає, просто щодня користується. Моя дружина бере шкатулку і знає, де яка прикраса. Великий бонус в тому, що не треба висипати все, як з металевих баночок. Я впевнений в тому, що ми робимо правильні речі.

Кожен виріб – історія

Остап: Ми почали персоналізувати речі, гравіюємо написи: ім’я людини чи посилання.

Данило: Нещодавно чоловік замовив для дружини шкатулку з написом “I love you” до Дня Валентина. Я здивувався, що це не 20-річний хлопець, а старший чоловік, який для своєї дружини замовляє виріб, зроблений братами з України. Це історія і це класно.

Остап: Недавно жінка замовила для донечки шкатулочку з її ім’ям “Соломія”. Вона планує зберігати там її речі, доки донька не виросте. Приємно чути такі історії. Коли виготовляєш, то не завжди продумуєш, що виріб за собою нестиме і як покупці його бачитимуть. Часто ми показуємо як можна використовувати наші вироби. Однак дехто бачить зовсім щось нове і ми користуємося цими ідеями. Дуже багато виробів придумали через те, що люди казали “хочу щось таке…”.

Данило: Дуже приємно, коли люди правильно інтерпретують твої вироби. Я розробив шкатулку у формі зірки. Коли придумував це, то уявляв собі берег моря, пісок, шум, ідеальну арку, білі крісла і шкатулку-зірку з двома обручками. Згодом один з клієнтів надіслав фотографію весілля, дуже подібну до моїх уявлень.

фото допису з головної сторінки Leosklo в Instagram

Нові виклики

Остап: На мою думку, успіх – досягнення цілі на певному етапі. Коли досягаєш, то вважаєш, що це воно. Але кожного разу ставиш нову мету.

Бачимо, над чим ще можна працювати, але напрямку дотримуємося одного і нема бажання перестати займатися склом. Вже давно собі окреслили, що цей матеріал є нашим центральним і основним напрямком.

Крім того, одна з важливих речей, яку хочемо реалізувати – експериментальний цех, в якому багато часу плануємо приділяти розробці нових ідей. Надіємось залучати туди креативних людей.

Данило: Ми поділилися своїм нібито успіхом на одному заході. Розповідали про Leosklo. Тоді я впав в тижневу депресію. Почав усвідомлювати скільки ще всього потрібно, щоб сказати: “Це успіх”.

Постійно ставити собі нові виклики і все буде добре.


Оцініть будь ласка цю статтю!
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 голосів, середній: 4,75 з 5)
Loading...

Залишити відгук

Ваша email адреса не буде опублікована.